pezeshkii pezeshkii .

pezeshkii

طول عمر بیمار ام اس

 دکتر سعید قزوینیان درباره بیماری «ام. اس»، اظهار کرد: «ام.اس» یک بیماری التهابی است که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع دچار آسیب می‌شود و موجب بروز علائمی مانند اختلال در حرکت، تعادل، ادرار، از دست دادن نسبی و یا کامل بینایی، خستگی و غیره می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری بیشتر جوانان را گرفتار می‌کند، گفت: بیماری «ام.اس» بیشتر در جوانان و در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی دیده می‌شود و در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است.

این متخصص مغز و اعصاب، افزود: با توجه به اینکه این بیماری در خانم‌ها شایع‌تر است اما می‌توان گفت، این افراد نباید هیچ گونه نگرانی در خصوص بارداری داشته باشند، زیرا محدودیتی برای باردار شدن آنها وجود ندارد اما گفته می‌شود، ممکن است ۶ تا ۹ ماه بعد از زایمان در دوران شیردهی حملات بیماری مجدد عود کند.

مقاله بیشتر:علائم هشدار دهنده ام اس

قزوینیان در ادامه با بیان اینکه بیماری «ام.اس» موجب کاهش طول عمر نمی‌شود، گفت: خود بیماری موجب مرگ زودرس بیماران نمی‌شود اما به دلیل اختلال حرکتی که ایجاد می‌کند برخی از بیماران دچار کاهش حرکت می‌شوند و در معرض ابتلا به عفونت و زخم بستر قرار می‌گیرند که این عفونت‌های ثانویه می‌تواند موجب مرگ و کاهش طول عمر افراد شود.

وی با بیان اینکه بیماران می‌توانند به کارهای روزمره خود تا مدت‌‌ها ادامه دهند، گفت: بر خلاف باور عمومی برخی افراد بیماری «ام.اس» برای افراد هیچ گونه محدودیتی در انجام کارهای روزمره ایجاد نمی‌کند اما به بیماران توصیه می‌شود در هنگام انجام کارها مانع تعریق خود شوند زیرا گرما و تعریق می‌تواند موجب ایجاد حمله بیماری شود.

این متخصص مغز و اعصاب در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مبتلایان به ام.اس می‌توانند با تغییر سبک غذایی خود، روند بیماری را معکوس کنند، گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود غذاهایی مصرف کنند که موجب اضافه وزن و چاقی آنها نشوند، برای مثال از مصرف غذای چرب اجتناب کنند.


برچسب: پیشگیری از ام اس،ام اس،بیماری ام اس،درمان بیماری ام اس،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۸:۰۴ توسط:مریم موضوع: نظرات (0)